ثبت برند و ثبت شرکت

انجام امور ثبتی در کرج

ثبت برند و ثبت شرکت

انجام امور ثبتی در کرج

هزینه اخذ کد اقتصادی

هزینه اخذ کد اقتصادی

با پرداخت هزینه اخذ کد اقتصادی میتوانید در امور کاری و مالیاتی خود پیشرفت کنید موسسه ی حقوقی تکسفیر با به صرفه ترین هزینه شما را به هدفتان میرساند   

کد اقتصادی چیست

یک کد منحصر به فردی است که سازمان امور مالیاتی پس از طی مراحل خاصی به فعالان اقتصادی داده می شود و شماره شناسایی این افراد در سازمان امور مالیاتی می باشد. کد اقتصادی در واقع یک کد اجباری است که باید برای امور مهم تجاری نظیر گرفتن کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایده ها، اخذ قرار داد با شرکت های دولتی، و صادر کردن فاکتور و حتی باز کردن حساب در بانک وجود داشته باشد

کد اقتصادی قدیم شامل ۱۲رقم می باشد و با عدد ۴شروع می شود. به دلیل مشکلات موجود در سیستم مالیاتی کشور، سیستم جامع مالیاتی راه اندازی شد که تا حدودی باعث بهبود در سیستم مالیاتی و دریافت مالیات و شفاف سازی فعالیت های اقتصادی شده است. به دلیل عدم کارایی کد اقتصادی فعلی در سیستم جامع مالیاتی، نیاز به اخذ کد اقتصادی جدید می باشد که مراحل دریافت هر یک در زیر شرح داده می شود:

مراحل اخذ کد اقتصادی ۱۲رقمی

برای دریافت این کد اقتصادی باید تا ۲ماه پس از ثبت شرکت و یا دریافت کارت بازرگانی و یا مدارک فعالیت، با داشتن معرفی نامه و یا وکالت نامه به اداره دارایی مستقر در محدوده فعالیت مراجعه نمایید و نسبت به تعیین حوزه مالیاتی خود و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی ۱۲رقمی

* کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)

*دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)

* دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)

* کپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)

* کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن

* کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.

* نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه

* پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

*کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره

* کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی ۲نسخه

*کپی اساسنامه شرکت

مدارک اصلی اخذ کد اقتصادی :

*کپی اساسنامه شرکت

*کپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)

*کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن

*کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)

*کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.

*نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه

*پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

*دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)

*دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)

*کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره

*کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)

مراحل اخذ کد اقتصادی ۱۲رقمی

برای اخذ کد اقتصادی باید ۲ماه بعد از ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی با داشتن معرفی‌نامه یا وکالتنامه به اداره‌ی دارایی محل فعالیت خود مراجعه و نسبت به اخذ کد اقتصادی و تعیین حوزه‌ی مالیاتی اقدام کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

دریافت و تکمیل دفترچه از خدمات اداره‌ی دارایی؛

دریافت فرم‌های مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسایی اداره‌ی دارایی)؛

کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همه‌ی اعضای هیئت مدیره؛

آگهی تأسیس شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه؛

کپی اساسنامه‌ی شرکت؛

کپی اظهارنامه یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‌های غیر سهامی؛

کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن؛

کپی پروانه‌ی بهره‌برداری یا مجوز تأسیس در صورت موجود بودن؛

کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تأسیس قید گردیده در صورت استیجاری بودن کپی قرارداد اجاره که به تأیید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد؛

نامه‌ی شروع یا عدم شروع به فعالیت و کپی آن بعد از ثبت دبیرخانه؛

پرداخت مالیات حق تمبر به اداره‌ی دارایی؛

مراحل اخذ کد اقتصادی جدید:

این کد با کد ۱۲رقمی که در حال حاضر توسط اداره امور مالیاتی ارائه می شود متفاوت است.

برای ثبت نام و اخذ کد اقتصادی جدید باید مراحل زیر طی شود:

مرحله 1)مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir

مرحله 2)انتخاب گزینه “ثبت نام الکترونیکی شماره اقتصادی” از منوی سمت راست صفحه نمایش داده شده و کلیک بر روی متن “ورود به سامانه

مرحله 3)انتخاب گزینه “سامانه پیش ثبت نام کد اقتصادی” از صفحه نمایش داده شده

مرحله 4)وارد کردن اطلاعات اولیه درخواست شده در سایت و ذخیره آن ها

مرحله 5)پس از انجام مراحل فوق در صورتی که آدرس و کد پستی و اطلاعات خود را به صورت صحیح اعلام کرده باشید پس از چند روز، پاکت مربوط به نام کاربری و رمز ورود توسط سازمان امور مالیاتی برای شما ارسال می گردد.

مرحله 6)پس از دریافت پاکت فوق باید مجددا مراحل ۱و ۲را تکرار و بعد از آن مرحله ۷را انجام دهید.

مرحله 7)پس از انجام مرحله ۱و ۲، در صفحه باز شده بر روی متن سامانه ثبت نام کد اقتصادی کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را مطابق اسناد قانونی و ثبتی تکمیل و ذخیره کنید.

مرحله 8)در این مرحله کار ثبت نام کد اقتصادی به پایان می رسد و در صورت نبود مشکل در اطلاعات وارد شده کد اقتصادی جدید برای شما صادر می شود.

مرحله 9)برای اطلاع از وضعیت ثبت نام شماره اقتصادی خود، هر چند روز یکبار مراحل ۱و ۲را انجام دهید و در صفحه نمایش داده شده، با انتخاب گزینه “پیگیری سریع وضعیت ثبت نام کد اقتصادی” و وارد کردن نام کاربری و رمز ورود از آخرین وضعیت کد اقتصادی خود مطلع شوید و در صورت اعلام مشکل توسط سامانه، نسبت به رفع آن اقدام نمایید برای دریافت کد اقتصادی خود با ما تماس بگیریدما میتوانیم کلیه ی مراحل اخذ کد اقتصادی شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.