هر شرکتی برای قانونی شدن خود حتما لازم دارد تا مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج را انجام دهد و پس از تهیه مدارک اخذ کد اقتصادی در کرج باید مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج را انجام دهد و هر شرکت یا موسسه ای باید پس از اخذ کد اقتصادی در کرج این کد را روی فاکتور های خرید و فروش خود درج کند.هر شرکتی پس از اینکه به ثبت رسید باید حتما 2 ماه پس از ثبت برای اخذ کد اقتصادی در کرج خود اقدام کند.با اخذ کد اقتصادی در کرج از تلاشهای ناسالم جلوگیری می شود.امروزه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مشغول به فعالیت اقتصادی می باشند می بایست جهت کلیه فعالیت های اقتصادی و مالی تجاری خود شماره و کد انحصاری دریافت نمایند که کد اقتصادی نامیده می شود و از طرف سازمان امور مالیاتی تخصیص داده می شود و در پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی درج می گردد و برای کلیه افراد که حیطه اقتصادی فعالیت می نماید.هر شخص پس از ثبت شرکت باید مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج خود را طی کند.
موسسه ی حقوقی تکسفیر میتواند مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج را برای شما به نحو احسنت به پایان برساند
اخذ کد اقتصادی در کرج بعد از ثبت شرکت و ثبت برند از اهمیت بسیاری برخوردار است .اخذ کد اقتصادی در کرج اجباری می باشد و کلیه اشخاص حقیقی و شراکت ها می بایست کد اقتصادی را اخذ و دریافت نمایند .از جمله مناسباتی که می بایست جهت ورود به آنها و یا شرکت در آنها شماره اقتصادی داشت می توان به انواع مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی اشاره نمود .
موسسه ی حقوقی تکسفیر میتواند مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج را برای شما به نحو احسنت به پایان برساند
کد اقتصادی در واقع لازمه ورود به این مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی می باشد و افرادی که فاقد ثبت شرکت و کد اقتصادی می باشند نمی توانند در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی شرکت نمایند .
جهت اخذ کارت بازرگانی نیز می بایست کد اقتصادی داشت و کد اقتصادی در این امر کارت بازرگانی نیز راه گشا می باشد
صادر کردن کلیه فاکتور های رسمی نیز مستلزم کد اقتصادی می باشد ،
کد اقتصادی هایی که امروز مرسوم می باشد به صورت موقت می باشد و کد اقتصادی موقت نامیده می شود که متشکل از 12 رقمی می باشد یا به اصطلاح کد اقتصادی 12 رقمی نامیده می شود .
در حال حاضر به دلیل مشکلات اساسی و سیستمی که در سیستم مالیاتی کشور وجود دارد ، کد اقتصادی 16 رقمی کارایی می یابد .کد اقتصادی جدید که همان کد اقتصادی 16 رقمی می باشد طی مراحلی بعد از کد اقتصادی 12 رقمی اخذ می گردد .
موسسه ی حقوقی تکسفیر میتواند مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج را برای شما به نحو احسنت به پایان برساند
مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد اقتصادی در کرج (حقوقی)
1- دریافت و اخذ دفترچه مودیان مالیاتی و تکمیل موارد متعدد مذکور در دفترچه مالیاتی ( معمولا دفترچه از قسمت و واد اطلاعات اداره مالیاتی اخذ می گردد )
2- دریافت و اخذ فرم های مرتبط از واحد مربوطه در اداره مالیاتی و تکمیل و امضاء فرم ها .
3- کپی و کپی برابر اصل مدارک هویتی اعم از کارت ملی، شناسنامه تمامی اعضاء موسس و هیئت مدیره .
4- کپی کلیه مدارک شرکت اعم از آگهی تاسیس شرکت و آگهی تغییرات ثبتی و صورتجلسات
5- کپی اساسامه شرکت( معموا 2 سری کپی ارائه گردد)
6- کپی شرکت نامه و تقاضانامه شرکت ( مخصوص شرکت با مسئولیت محدود ،شرکت تضامنی، نسبی، مختلط و موسسات ) کپی اظهارنامه ( مخصوص شرکت های سهامی اعم از شرکت سهامی خاص و عام و بعضی موسسات)
7- کپی آگهی های تغییرات و صورتجلسات شرکت و نیز آگهی روزنامه رسمی تاسیس
8- در صورت وجود کپی مجوز ها اعم از جواز،جواز تولید، واز پخش ، پروانه بهره برداری ،پروانه کسب و ..
9- کپی سند مالکیت اعم از سند قطعی ، مبایعه نامه ، بنچاق، سرقفلی و یا اجاره نامه اعم از دفتر خانه ای و یا اتحادیه ای ( املاکی)
10- نامه درخواست کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی
11- نامه شروع فعالیت و یا عدم فعالیت شرکت در سر برگ شرکت ممهور به مهر شرکت
12- پروانه حق التمبر سرمایه شرکت
13- گواهی امضاء اشخاص صاحبان امضاء مجاز
14- ممکن است بنابر مقتضی زمانی و بخشنامه های اداره مالیات تعداد کپی ها و مدارک لازمه متغیر گردد.
هزینه انجام مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج
هزینه انجام مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج در موسسه ی حقوقی تکسفیر به صرفه میباشد برای هزینه اخذ کد اقتصادی در کرج خود اصلا نگران نباشید زیرا که موسسه ی حقوقی تکسفیر با صداقت خود شما را در کلیه مراحل اخذ کد اقتصادی در کرج شما را یاری میکند و در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به هدفتان میرساند و با یک بار هزینه اخذ کد اقتصادی در کرج از مزایای بیشمار اخذ کد اقتصادی در کرج بهره مند خواهید شد